Wij maken op onze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door de browser op de harde schijf van de computer wordt opgeslagen. Wij gebruiken cookies om je instellingen en voorkeuren te onthouden. Je kunt deze cookies uitzetten via de browser. Lees meer

Jan Willem Groeneveld werkte al 16 jaar voor hetzelfde bedrijf toen hij begin dit jaar, terwijl hij op dat moment nog als expat in Azië zat, hoorde dat er geen plek meer voor hem was. Een bittere pil. Toen Jan Willem de eerste signalen over het einde van zijn dienstverband kreeg, nam hij direct contact op met Frans.

Uit een grijs verleden

“Ik kende Frans nog van vroeger uit het Groningen netwerk. Dus toen ik doorkreeg dat mijn werkgever van me af wilde, heb ik hem gelijk gebeld. We spraken af dat ik Frans op de hoogte zou houden om te zien hoe het zich verder zou ontwikkelen.”

In april bleek uit een e-mail dat de werkgever van Jan Willem inderdaad wilde aansturen op een beëindiging van het arbeidscontract . Frans heeft hem toen eerst op de achtergrond bijgestaan, door hem min of meer te souffleren hoe hij het beste met zijn werkgever kon communiceren. Vrijwel direct na terugkomst in Nederland kreeg Jan Willem toen een concept  vaststellingsovereenkomst voorgelegd.

“Mijn werkgever hanteerde niet helemaal de juiste voorwaarden”

Een mager voorstel

Jan Willem vertelt: “Die eerste overeenkomst hield niet over. Er was geen arbeidsconflict, geen sprake van disfunctioneren of een bedrijfseconomische reden om me te ontslaan, dus het voorstel moest beter. Toen heeft Frans de regie overgenomen. Er bleek namelijk ook dat mijn werkgever niet helemaal de juiste voorwaarden hanteerde.”

 

“Op basis van eerdere jurisprudentie was het ook al snel duidelijk dat ik een hele sterke zaak had, mochten we bij de rechter uitkomen. Hierdoor heeft Frans het afgedwongen dat mijn werkgever ook een arbeidsrechtadvocaat in de arm nam, en toen ging het ineens snel. In een paar 1-op-1-gesprekken lag er een veel beter voorstel. Het was min of meer wat Frans en ik van tevoren hadden afgesproken, en uiteindelijk werd dat zelfs nog een beetje meer.”

Lees hier tips over hoe je moet onderhandelen over je vaststellingsovereenkomst

Vervelende zaak, maar zeker tevreden

“In eerste instantie baal je natuurlijk ontzettend van zo’n situatie, zeker als je met je gezin nog in Azië zit en je al helemaal niet op die stress zit te wachten. Er is een hoop onzekerheid, je weet niet goed waar je aan toe bent. Maar met Frans weet je dat wel. Hij weet niet alleen waar hij het over heeft, maar snapt ook heel goed dat je in een rottige situatie zit. Het was bijvoorbeeld ook erg fijn dat hij van tevoren al zei dat er ongetwijfeld vervelende momenten in het onderhandelingsproces gingen komen, maar dat we daar ook samen uit zouden komen.”

“Een onderhandelingsproces kan vervelende momenten geven, maar we komen er samen uit!”

“Uiteindelijk ben ik dan ook erg tevreden met het resultaat. Je maakt het natuurlijk liever niet mee, maar Frans maakte een vervelende situatie een heel stuk draaglijker. Het was heel prettig dat ik altijd even kon appen om snel te overleggen. Ik reageerde vaak toch te veel vanuit mijn emotie, dankzij Frans is dat nooit uit de hand gelopen. Ik raad iedereen die in een vergelijkbare situatie terechtkomt Hanze advocaat aan!”

Terug naar alle cases

Heb je een vraag?

Is iets niet duidelijk of kun je de gewenste informatie niet vinden? Stel dan hier je vraag.

Icoon
Icoon
Icoon
Icoon

Hanze advocaat vind
je op deze locaties

locaties

Moet er binnen jouw organisatie vanwege de coronacrisis ook hard ingegrepen worden?

Bel dan gratis naar 085 27 33 586 voor advies en begeleiding.

Of maak hier gelijk een afspraak