Elke werkdag van 08:30 tot 18:00 beschikbaar

Bel ons  085 - 27 33 586
Bel ons Bel de Werkgevers Helpdesk

DC Klinieken is een Zelfstandig Behandelcentrum (ZBC) met 15 locaties, van Groningen tot aan Maastricht. Met ruim 800 medewerkers verleent DC Klinieken specialistische zorg op vier focusgebieden: Maag en Darm, Radiologie, Pijnzorg en Huid en Allergie. Annemarie van Esveld werkt er als HR Manager. Sinds oktober 2022 maakt zij samen met haar team gebruik van Hanze’s Arbeidsrecht Zonder Zorgen®. Hoe kwam deze samenwerking tot stand? En hoe bevalt het? We vroegen het Annemarie.

 

Annemarie van Esveld-Borghuis

 

“Ik was er wel van gecharmeerd dat ze gespecialiseerd zijn in de zorg. Het arbeidsrecht in de zorg werkt soms nét even anders. Als het gaat om cao’s bijvoorbeeld, maar ook met medisch specialisten werkt het vaak net even anders. Het is fijn dat Hanze van al die ins en outs op de hoogte is.”

 

 

Hoe zit het ook alweer?

“Als groeiende organisatie met een grote diversiteit aan functies, van staf- en zorgfuncties tot medisch specialisten, krijgen wij bijna te dagelijks te maken met verschillende arbeidsrechtelijke vraagstukken”, trapt Annemarie het gesprek af. “Naast in-, door- en uitstroom hebben we ook te maken met ziekte en verzuim, disfunctioneren, ontslag en, helaas onlangs ook, grensoverschrijdend gedrag.“

Via een abonnement op kennisbank XpertHR Zorg maakte Annemarie een aantal jaar geleden kennis met de telefonische helpdesk van Hanze advocaat. Annemarie: “Binnen dat abonnement heb je de mogelijkheid om met eenvoudige juridische vragen contact op te nemen met Hanze. Dat bleek ontzettend handig. Want onze adviseurs lopen regelmatig tegen vragen aan waarvan je denkt ‘Hoe zit dat ook alweer?’ ‘Mogen we nu wel of niet iemand ontslaan tijdens een proeftijd?’, dat soort dingen. In plaats van dat we dat zelf gingen zitten uitzoeken, belden we nu even met Hanze. Dat werkte ontzettend prettig.”

Onbeperkt bellen

Na verloop van tijd besloot Annemarie om ook een aantal dossiers bij Hanze neer te leggen. “Ik was er wel van gecharmeerd dat ze gespecialiseerd zijn in de zorg. Het arbeidsrecht in de zorg werkt soms nét even anders. Als het gaat om cao’s bijvoorbeeld, maar ook met medisch specialisten werkt het vaak net even anders. Het is fijn dat zij van al die ins en outs op de hoogte zijn.”

In oktober 2022 maakte DC Klinieken de keuze om voortaan alle arbeidsrechtelijke vragen bij Hanze neer te leggen en gebruik te gaan maken van Arbeidsrecht Zonder Zorgen. Annemarie: “Wat mij in AZZ aansprak is dat je van tevoren weet waar je aan toe bent. We weten wat we ieder jaar kwijt zijn aan juridische bijstand, en wat we daarvoor terugkrijgen. Daarnaast is het prettig dat onze adviseurs onbeperkt kunnen bellen met vragen én via de Academy onbeperkt webinars en cursussen kunnen volgen.”

Typisch Hanze?

Gevraagd naar wat nu typisch is voor de dienstverlening van Hanze, antwoordt Annemarie: “We hebben met Anjo Doornbos een vaste contactpersoon bij Hanze. Dat werkt erg prettig, want daardoor kennen we elkaar goed en zijn de lijntjes kort. Als Anjo eens niet bereikbaar is, laat hij altijd direct weten bij wie we dan moeten zijn. Daarnaast ben ik blij met de duidelijkheid die we bij Hanze krijgen. De adviezen zijn goed en duidelijk, maar ook binnen het abonnement wordt duidelijk gecommuniceerd. Zo zitten we bijvoorbeeld vier keer per jaar samen om tafel om te bespreken hoe alles loopt.”

 

Terug naar alle cases

Hallo ik ben Anneleen. Waar kan ik je mee helpen?

Kom je er even niet uit, of wil je direct geholpen worden bij een vraag. Neem gerust contact op, bel, mail of stuur mij een bericht via WhatsApp en ik zal je zo snel mogelijk helpen!