Elke werkdag van 08:30 tot 18:00 beschikbaar

Bel ons  085 - 27 33 586
Bel ons Bel de Werkgevers Helpdesk

Elver is een organisatie voor gehandicaptenzorg in de regio Arnhem en de Achterhoek. Ze zijn gespecialiseerd in de begeleiding en behandeling van mensen met een matige tot zeer ernstige verstandelijke beperking. Bij Elver werken ongeveer 1.400 medewerkers en ruim 375 vrijwilligers aan de behandeling en begeleiding van bijna 700 mensen. Dat doen zij vanuit verschillende locaties en in zelfstandig werkende teams. Dorry Hollander werkt al heel wat jaren bij Elver. Sinds 2021 maken zij en haar HR collega’s gebruik van Hanze’s Arbeidsrecht Zonder Zorgen®. Hoe bevalt deze samenwerking? We vroegen het Dorry.

 

 

 

“ Bij Hanze hebben ze echt zoiets van ‘We zijn er voor jullie, kom maar op met die vragen.’ Het voelt niet alsof we klant zijn bij een advocatenkantoor. Ik zie ze eigenlijk meer als een collega.

 

 

 

Juridische vragen

“Tot een aantal jaar geleden was Elver onderdeel van Carante Groep”, trapt Dorry het interview af. “Carante Groep verzorgde voor ons onder meer de salarisadministratie, maar had ook een aantal juristen in dienst die wij altijd konden bellen. Op enig moment is Elver zelfstandig verder gegaan, waardoor wij op zoek moesten naar een externe partner voor juridisch advies. In eerste instantie hebben we toen links en rechts advies gevraagd. Via de WGV Zorg en Welzijn en de WZW Arnhem kwamen we in contact met Hanze. Zij verzorgden daar regelmatig cursussen.”

Dorry en haar collega’s hebben toen een aantal vraagstukken bij Hanze neergelegd. Dorry: “Het arbeidsrecht is soms zo complex. Je kunt op internet natuurlijk heel veel informatie vinden, aan de hand waarvan je kunt denken dat je het aan het juiste eind hebt. Maar het blijft toch juridische taal, en nuances zijn heel belangrijk. We gingen dus regelmatig met onze vragen naar Hanze advocaat.”

Arbeidsrecht Zonder Zorgen

“Die vragen werden door Hanze prima opgepakt,” aldus Dorry. “Je merkt dat ze echt gespecialiseerd zijn in de zorg. Bij kantoren die minder goed thuis zijn in onze branche ontbrak vaak toch net die finetuning die je wel nodig hebt.” 

Ruim twee jaar geleden werd de samenwerking zo intensief, dat Hanze Elver adviseerde om gebruik te gaan maken van Arbeidsrecht Zonder Zorgen. Dorry: “We maakten inmiddels gebruik van vrijwel alle diensten die ook in het abonnement zitten. Dan is het wel zo gemakkelijk en transparant om over te gaan op een abonnement. Daardoor kunnen we nu ook onbeperkt gebruikmaken van een aantal diensten.”

Zo bellen Dorry en haar collega’s regelmatig met de juridische helpdesk. “We kunnen letterlijk met elke vraag bij ze terecht. Wij hebben dus ook echt geen schroom om te bellen. Al is het soms alleen om even te checken of wij het zelf bij het rechte eind hebben. Ook maken we veel gebruik van de Academy en heeft Hanze een keer een incompany training bij ons verzorgd.“ 

Mediation

Sinds vorig jaar zit ook mediation in het AZZ-abonnement. Dorry maakte daar al een keer gebruik van. “We hadden eigenlijk nooit verwacht dat we ooit een keer mediation nodig zouden hebben. Maar het is wel echt prettig dat het in het pakket zit, want daardoor is die situatie snel en naar ieders tevredenheid opgelost.”

Typisch Hanze?

Als we Dorry vragen hoe zij de dienstverlening van Hanze zou typeren, antwoordt ze: “Kwaliteit. Ze weten echt waar ze het over hebben, ook omdat ze onze branche zo goed kennen. Verder is het kantoor laagdrempelig, vertrouwd en no-nonsense. Ze hebben echt zoiets van ‘We zijn er voor jullie, kom maar op met die vragen.’ Daarom voelt het niet alsof we klant zijn bij een advocatenkantoor. Ik zie ze eigenlijk meer als een collega.

 

Terug naar alle cases

Hallo ik ben Anneleen. Waar kan ik je mee helpen?

Kom je er even niet uit, of wil je direct geholpen worden bij een vraag. Neem gerust contact op, bel, mail of stuur mij een bericht via WhatsApp en ik zal je zo snel mogelijk helpen!