Elke werkdag van 08:30 tot 18:00 beschikbaar

Bel ons  085 - 27 33 586
Bel ons Bel de Werkgevers Helpdesk

Karakter is een is een academisch centrum voor kinder- en jeugdpsychiatrie met locaties in Gelderland, Overijssel, Noord-Brabant en Limburg. Kinderen en jongeren uit alle gemeenten in Nederland kunnen (via een verwijzing) bij Karakter terecht voor diagnostiek en behandeling van ADHD, autisme, depressie, angst- en dwangstoornissen, gedragsstoornissen, psychose en andere psychiatrische problematiek. Daarnaast heeft het centrum een academische functie en houden zij zich onder meer bezig met opleiding, onderzoek en onderwijs.

 

Met ongeveer 1.200 professionals is Karakter een grote werkgever. Frank Westers is er HR adviseur. Sinds april 2021 maakt Karakter gebruik van Arbeidsrecht Zonder Zorgen®. In dit interview vertelt Frank hoe deze samenwerking bevalt.

 

Hernieuwde samenwerking

“Ik werk nu ruim 3,5 jaar als HR adviseur bij Karakter”, trapt Frank het interview af. “Samen met mijn twee HR collega’s, Sacha Verseput en Margreet Ronk, hebben we de regio’s en stafafdelingen binnen Karakter verdeeld. Zo houd ik mij bezig de regio Overijssel, meerdere stafafdelingen en verschillende projecten.”

Frank kende Hanze advocaat al vanuit zijn vorige werkgever. Frank: “Die samenwerking was mij zo goed bevallen, dat ik het kantoor ook bij Karakter heb geïntroduceerd. Ze bleken elkaar al te kennen, en zo kwam het met een abonnement op Arbeidsrecht Zonder zorgen tot een hernieuwde samenwerking.”

Arbeidsrecht Zonder Zorgen

Op de vraag van welke onderdelen van het abonnement Frank het meest gebruik maakt, antwoordt hij: “Uiteraard leggen we individuele dossiers bij Hanze neer. Dan moet je bijvoorbeeld denken aan ingewikkelde verzuimcases die samengaan met of overgaan in loopbaanvraagstukken en disfunctioneringstrajecten. Daarnaast maken we regelmatig dankbaar gebruik van de mogelijkheid om onze overeenkomsten te laten checken. Het is prettig als je zeker weet dat die up-to-date zijn en passen bij de laatste wet- en regelgeving.”

 

“Met dit abonnement weet je vooraf heel duidelijk wat je kunt verwachten, ook vanuit kostenoogpunt. Dat transparante vind ik erg prettig. Daarnaast spreekt Hanze de taal van de zorg en zijn onze vaste contactpersonen altijd supergoed bereikbaar. In ingewikkelde cases is er altijd meer in de hand, dan is het fijn als je snel op de juiste kennis kunt terugvallen.”

 

Karakter maakt ook gebruik van de Hanze Academy. “Hanze verzorgde altijd al masterclasses, maar tijdens Covid zijn ze ook met webinars gestart. Dat is een schot in de roos,” aldus Frank. “Je wordt op een hele efficiënte en leuke manier bijgepraat over arbeidsrechtelijke onderwerpen. Maar ze hebben bijvoorbeeld ook een keer een bijeenkomst verzorgd voor onze HR-afdeling en die van Accare, een netwerkpartner van ons. Dat was een bijzonder inspirerende bijeenkomst, waar we veel van onze vraagstukken met Hanze en onze vakbroeders hebben kunnen delen.”

Typisch Hanze?

Hoe zou Frank de dienstverlening van Hanze typeren? Frank: “Hanze spreekt de taal van de zorg, dat is erg prettig. Daarnaast zijn onze vaste contactpersonen altijd súpergoed bereikbaar, ook via WhatsApp. In ingewikkelde cases is er altijd meer aan de hand, dan is het fijn als je snel op de juiste kennis kunt terugvallen. Verder is het kantoor in zijn geheel toegankelijk, laagdrempelig en no-nonsense. Het is heel vertrouwd, je krijgt niet het idee dat je te maken hebt met een deftig advocatenkantoor.

Terug naar alle cases

Hallo ik ben Anneleen. Waar kan ik je mee helpen?

Kom je er even niet uit, of wil je direct geholpen worden bij een vraag. Neem gerust contact op, bel, mail of stuur mij een bericht via WhatsApp en ik zal je zo snel mogelijk helpen!