Elke werkdag van 08:30 tot 18:00 beschikbaar

Bel ons  085 - 27 33 586
Bel ons Bel de Werkgevers Helpdesk

Als werkgever heb je van elke werknemer een personeelsdossier. Hierin bewaar je verschillende gegevens. Het soort contract, arbeidsvoorwaarden, maar ook waarschuwingen en functioneringsverslagen. Maar hoe bepaal je welke stukken worden opgenomen in het personeelsdossier? En zijn er stukken bij die je verplicht  moet opnemen? Wat zegt de AVG daarover en heeft de werknemer er ook nog iets van te vinden? En hoe lang mag je gegevens eigenlijk bewaren? Zomaar een aantal vragen die aan de orde komen in dit webinar.

Resultaat

Na afloop van dit webinar weet je precies welke informatie je wel en welke informatie je niet in het personeelsdossier mag opnemen. Ook weet je hoe lang je bepaalde gegevens mag bewaren en welke gegevens je zelfs een periode móet bewaren. Je kent de rechten van de werknemers en je weet hoe hiermee om te gaan.

Inhoud

Tijdens het webinar staan we onder meer stil bij de volgende vragen:

  • Wat is eigenlijk het doel van het personeelsdossier?
  • Welke stukken moeten verplicht in het personeelsdossier worden opgenomen?
  • Welke stukken moet je van de Belastingdienst of het UWV  opnemen in het dossier?
  • Welke stukken mogen er in een personeelsdossier worden opgenomen en welke niet?
  • Hoe lang mag je stukken in het personeelsdossier bewaren? Hoe lang blijft bijvoorbeeld een waarschuwing ‘geldig’?
  • Mag je stukken over ziekte opnemen in het personeelsdossier?
  • Welke verplichtingen volgen uit de AVG voor het personeelsdossier?
  • Moet je de werknemer er bijvoorbeeld op wijzen welke stukken worden opgenomen in zijn personeelsdossier?
  • Is een handtekening van de werknemer nodig op bepaalde stukken of niet?
  • Mag het een digitaal dossier zijn of moet het ook fysiek?
  • Moeten de stukken ook daadwerkelijk in ‘het personeelsdossier’ zitten of mag de leidinggevende ook een eigen map bijhouden?
  • Wat zijn de rechten van de werknemer? Mag de werknemer dit dossier inzien of een kopie vragen? Geldt dit dan voor alle stukken in het personeelsdossier?

Voor wie

Je bent werkzaam in de zorg. Als medewerker HR, HR-adviseur of hoofd HR. Werk je niet in HR, maar heb je wel veel te maken met HR-gerelateerde zaken? Ook dan is dit een interessant webinar voor je.

Wanneer

Dit webinar wordt gegeven op donderdag 7 maart 2024 van 16.00 – 17.00 uur.

Kosten

De kosten van dit webinar zijn 79,- exclusief btw. Voor organisaties aangesloten bij Arbeidsrecht Zonder Zorgen® en personen met een Hanze Academy Unlimited of WebinarOnly abonnement is deelname gratis!

Onbeperkt trainingen volgen met Hanze Academy Unlimited

Met Hanze Academy Unlimited volg je voor een vast bedrag per jaar alle opleidingen, webinars en masterclasses die je maar wilt. Geen kleine lettertjes, geen uitgesloten opleidingen. Je betaalt één vast bedrag en je mag onbeperkt deelnemen. Hier lees je hoe dit werkt.

Incompany

We organiseren over dit onderwerp ook een incompany training voor HR en/of leidinggevenden. De training wordt dan afgestemd op jullie organisatie en de vragen die jullie hebben. Voor organisaties die een Arbeidsrecht Zonder Zorgen® abonnement hebben zit deze training zelfs gratis of met korting in het pakket. Meer weten? Neem contact met ons op!

Vragen

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Anneleen. Bel 085 2733586 of mail naar academy@hanzeadvocaat.nl


Terug naar het overzicht