Elke werkdag van 08:30 tot 18:00 beschikbaar

Bel ons  085 - 27 33 586
Bel ons Bel de Werkgevers Helpdesk

Een werknemer die niet goed functioneert kost de organisatie veel geld. En jouw collega’s veel tijd en negatieve energie. Het liefst wil je dit voorkomen, zeker nu de personeelstekorten in de zorg zo groot zijn.

Krijg je toch te maken met een disfunctionerende werknemer? Dan wil je zo snel mogelijk tot een oplossing komen, het liefst gericht op het behoud van de werknemer voor de organisatie. Maar als het functioneren echt niet verbetert heb je vaak geen andere keuze dan het dienstverband te beëindigen. 

Dit webinar staat in het teken van disfunctioneren, het verbetertraject en ‘dossieropbouw’. Hoe richt je dit proces in zonder dat je veel geld kwijt bent? Daarbij bespreken we niet alleen de ‘juridische routes’ maar staan we ook stil bij andere interventies die je als werkgever kunt toepassen.

Resultaat

Na afloop van dit webinar weet je wat nodig is om een disfunctionerende werknemer in staat te stellen om zijn functioneren te verbeteren. Je bent op de hoogte van de interventies die je kunt inzetten. Ook weet je hoe je een dossier opbouwt en hoe je voorkomt dat je aan het einde van de rit een hoge ontslagvergoeding moet betalen of verwikkeld raakt in lastige procedures.

Inhoud webinar

Tijdens het webinar staan we onder meer stil bij de volgende vragen:

  • Een disfunctionerende medewerker: valt dit te voorkomen?
  • Hoe ziet een verbetertraject eruit? Hoe lang moet deze zijn? Hoe vaak moet er geëvalueerd worden en moet de werknemer telkens voor alle verslagen tekenen? En wat moet je doen wanneer de werknemer vindt dat er ‘niets aan de hand is’?
  • Welke andere interventies kan je tijdens een disfunctioneringstraject inzetten?
  • Hoe werkt dit wanneer het alleen ‘maar’ gaat om houding en gedrag van de werknemer? En de werknemer verder wel goed functioneert?
  • Hoe moet je de regels toepassen bij zelfsturende/zelforganiserende teams?
  • Kan je iemand die niet functioneert in een andere functie of op een andere locatie plaatsen?
  • Wanneer moet je een waarschuwing geven en wanneer start je een verbetertraject? En wat is het verschil?
  • Wat houdt de herplaatsingsverplichting in? Hoe lang duurt deze en wat moet je daarvoor doen?
  • Je gaat het dienstverband beëindigen. Met welke kosten moet je rekening houden en hoe zorg je ervoor dat die zo beperkt mogelijk zijn?

Voor wie

Je werkt in de zorg, als medewerker HR, HR-adviseur of hoofd HR. Werk je niet in HR, maar heb je wel veel te maken met HR-gerelateerde zaken? Ook dan is dit een interessante webinar voor je.

Wanneer

Dit is een on demand webinar. Schrijf je in en bekijk het webinar wanneer het jou uitkomt.

Kosten

De kosten van dit on demand webinar zijn 79,- exclusief btw. Voor organisaties aangesloten bij Arbeidsrecht Zonder Zorgen® en mensen met een Hanze Academy Unlimited is deelname gratis!

Onbeperkt trainingen volgen met Hanze Academy Unlimited

Met Hanze Academy Unlimited volg je voor een vast bedrag per jaar alle opleidingen, webinars en masterclasses die je maar wilt. Geen kleine lettertjes, geen uitgesloten opleidingen. Je betaalt één vast bedrag en je mag onbeperkt deelnemen. Hier lees je hoe dit werkt.

Incompany

We organiseren over dit onderwerp ook een incompany training voor HR en/of leidinggevenden. De training wordt dan afgestemd op jullie organisatie en de vragen die jullie hebben.

Vragen

Meer weten, neem dan contact op met Anneleen via 085 – 27 33 586 of  academy@hanzeadvocaat.nl.


Terug naar het overzicht