Elke werkdag van 08:30 tot 18:00 beschikbaar

Bel ons  085 - 27 33 586

Elke werknemer heeft een personeelsdossier. Hierin houd je de historie van de werknemer bij in jullie organisatie. Soort contract, arbeidsvoorwaarden, maar ook waarschuwingen en functioneringsverslagen.
Hoe bepaal je welke stukken worden opgenomen in het personeelsdossier? En zijn er stukken bij die verplicht opgenomen moeten worden? Wat zegt de AVG daarover en heeft de werknemer daar dan ook nog iets van te vinden? En hoe lang mogen de stukken dan in het personeelsdossier worden opgenomen? Zomaar een aantal vragen die aan de orde komen in dit webinar.

Inschrijven

Onderaan deze pagina vind je een inschrijfformulier. Vul dit in om je aan te melden. Je krijgt van ons een bevestiging in je mail.

Resultaat

Na het volgen van dit webinar weet je het verschil tussen wangedrag en disfunctioneren. Je weet hoe je een dossier opbouwt en hoe je voorkomt dat je aan het einde van de rit een hoge ontslagvergoeding moet betalen of verwikkeld raakt in lastige procedures. Je bent op de hoogte van de interventies die je kunt inzetten.

Hanze Academy Unlimited: onbeperkt trainingen volgen 

Met Hanze Academy Unlimited volg je voor een vast bedrag per jaar alle opleidingen, webinars en masterclasses die je maar wilt. Geen kleine lettertjes, geen uitgesloten opleidingen. Lees hier hoe dat werkt.

Inhoud webinar

We staan stil bij o.a. de volgende vragen:

  • wat is eigenlijk het doel van het personeelsdossier?
  • welke stukken moeten verplicht in het personeelsdossier worden opgenomen?
  • Wat verplicht de Belastingdienst of het UWV je om op te nemen in het dossier?
  • welke stukken mogen er in een personeelsdossier worden opgenomen en welke niet?
  • hoe lang mogen stukken in het personeelsdossier worden opgenomen? Bijvoorbeeld een waarschuwing, hoe lang blijft die ‘geldig’?
  • mogen stukken over ziekte opgenomen worden in het personeelsdossier?
  • welke verplichtingen volgen uit de AVG voor het personeelsdossier?
  • Moet je de werknemer er bijvoorbeeld op wijzen welke stukken worden opgenomen in zijn personeelsdossier?
  • is een handtekening van de werknemer nodig op bepaalde stukken of niet?
  • mag het een digitaal dossier zijn of moet het ook fysiek?
  • moeten de stukken ook daadwerkelijk in ‘het personeelsdossier’ zitten of mag de leidinggevende ook een eigen map bijhouden?
  • wat zijn de rechten van de werknemer. Mag de werknemer dit dossier inzien of een kopie vragen? Geldt dit dan voor alle stukken in het personeelsdossier?

Voor wie

Je bent werkzaam in de zorg. Als medewerker HR, HR-adviseurs of hoofd HR. Werk je niet in HR, maar heb je wel veel te maken met HR-gerelateerde zaken? Ook dan is dit een interessant webinar voor je.

Wanneer

Dit webinar wordt gehouden op donderdag 13 april 2023 van 09:30 uur tot 10:30 uur.

Kosten

Deelname aan dit webinar kost 95,- exclusief btw.

Neem je een collega mee? Leuk! Elke volgende deelnemer van dezelfde organisatie ontvangt 10% korting. Hebben jullie Arbeidsrecht Zonder Zorgen®? Dan is deelname vaak gratis.

Annuleren

Tot 4 weken van tevoren mag je je kosteloos afmelden. Daarna betaal je 50% van de kosten. Meld je tot 2 weken van tevoren af? Dan betaal je alle kosten. Goed om te weten: als je niet kunt, mag er altijd een collega voor jou in de plaats meedoen.

Incompany

Dit webinar organiseren we ook incompany. De training wordt dan afgestemd op jullie organisatie en de vragen die jullie hebben. Meer weten? Neem contact met ons op!

Vragen

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Anneleen. Bel 085 2733586 of mail naar academy@hanzeadvocaat.nl


Terug naar het overzicht