Thuiswerkprotocol en thuiswerkovereenkomst ontvangen? 

“Werk thuis, tenzij dat echt niet anders kan”. Zo luidt het advies van de overheid. Wat verlang je van de werknemer wanneer deze thuis werkt? Hoe zit het met de bereikbaarheid en beveiliging? Moet je eventuele onkostenvergoedingen betalen? En hoe zit het met de voorzieningen?

Voorkom onduidelijkheden, gebruik een thuiswerkprotocol

De antwoorden op onder andere deze vragen leg je vast in een zo’n protocol.  Het thuiswerkprotocol is een overzicht van alle afspraken die gelden voor je personeel op het moment dat een medewerker vanuit huis gaat werken. Dit kan je helpen om veel problemen en onduidelijkheden te voorkomen. Als je geen thuiswerkprotocol hanteert, kan er verwarring ontstaan over veelvoorkomende onderwerpen.

Aanvullende afspraken? Leg deze vast in een thuiswerkovereenkomst

Het protocol geldt voor al je medewerkers. Het bevat algemene regels en richtlijnen waar je werknemers zich aan moeten houden als ze hun werkzaamheden vanuit huis uitvoeren.

Een thuiswerkovereenkomst kom je overeen met een specifieke werknemer die thuiswerkt. Er staan meer gerichte en persoonlijke afspraken in dan in het thuiswerkprotocol.

Thuiswerkprotocol en thuiswerkovereenkomst ontvangen?

Een model thuiswerkprotocol en thuiswerkovereenkomst ontvangen? Vraag deze op via onderstaand contactformulier.

Al klant bij Hanze advocaat? Dan ontvang je de modellen gratis! Nog geen klant? Neem via onderstaand contactformulier contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Terug naar het nieuwsoverzicht

Deel dit bericht:

Hi, mijn naam is William. Waar kan ik je mee helpen?

Kom je er even niet uit, of wil je direct geholpen worden bij een vraag. Neem gerust contact op, bel, mail of stuur mij een bericht via WhatsApp en ik zal je zo snel mogelijk helpen!